Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec w grupie „Wiewiórek”
TEMATYKA: „W marcu jak w garncu”, „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”, „Nadchodzi wiosna”, „W gospodarstwie”, „Zabawy w teatr”.
Cele edukacyjne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie suwaków, zapinanie butów.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku;
Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny. Witaminy w doniczce.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech jakościowych (kształtu, wielkości, koloru, grubości)
Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych ( dopełnianie, ujmowanie)
Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym .
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, urządzamy przedstawienie.
Kształtowanie umiejętności wyklaskiwania sylab w słowach.
Nauka piosenek i pląsów. Wdrażanie do udziału w zabawach kołowych, muzyczno-rytmicznych przy piosenkach i utworach muzycznych.
Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów. Tworzenie prac plastycznych zgodnych z omawianym tematem kompleksowym.
Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szufladach indywidualnych. Poznanie pożytecznych zwierząt w gospodarstwie. Zestawy ćwiczeń porannych. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
EDUKACJA EKOLOGICZNA:
Codzienny pobyt na świeżym powietrzu. Znalezienie budek lęgowych w lasku św. Franciszka i ogrodzie, obserwacja ptaków. Czy powietrze istnieje – doświadczenia. Nie pal przy mnie papierosów. Zanieczyszczone powietrze. Smog co to? Korzystanie z kącika wody mineralnej w sali.
Wiosna w kąciku przyrody, sianie ziół, warzyw, sadzenie kwiatów. Przeprowadzanie przyrodniczych obserwacji i doświadczeń w kąciku przyrody i w ogrodzie przedszkolnym.
SYTUACJE EDUKACYJNE:
Powitanie wiosny – ekologiczne topienie Marzanny 21.03.2023r.
Teatrzyki 02.03.2023r. „Złote dukaty”, 27.03.2023r. „Czerwony Kapturek”
Opracowanie: Aleksandra Głowacz