Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty grupa „Wiewiórki”
Tematyka kompleksowa:
W lodowej krainie. Czy w lodowej krainie jest zimno? Kto mieszka w lodowej krainie ?
Zwierzęta egzotyczne. Zwierzęta w dżungli. Zoo – drugi dom zwierząt.
W kosmosie. Planety dalekie i bliskie. Słońce i księżyc.
Bajki i baśnie. Dobre uczynki. Bohaterowie bajek.
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki w przestrzeni, wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia do 5; operowanie liczebnikami, głównymi i porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie;
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- kształcenie sprawności manualnej i inwencji twórczej dzieci podczas zajęć plastycznych;
- stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki;
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
- wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do zajęć, sprzątanie po zabawie, zajęciach, doskonalenie samodzielnego ubieranie się i rozbierania podczas wyjść na spacery;
- ćwiczenia poranne; ćwiczenia gimnastyczne;
Edukacja ekologiczna: codzienny pobyt na świeżym powietrzu – zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery w okolicy przedszkola. Wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość; dokarmianie ptaków w karmniku;
Zakładanie hodowli fasoli, cebuli, systematyczna obserwacja, poznanie budowy (korzeń, łodyga, liście, kwiat…)
Sytuacje edukacyjne: 15.02.2023r. Teatrzyk „Zdrowe odżywianie” część II
23.02.2023r. Spotkanie z pracownikami kolei
Opracowanie Aleksandra Głowacz
Opracowanie: Aleksandra Głowacz